Log på Registrer

Medlemsside

Brugernavn *
Kodeord *
Husk mig
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Whitsunday islands

Whitsunday islands 3 år 2 uger siden #1062

• tibani66
  • tibani66's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hejsa...
Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn på 6 og 8 år, som skal rejse til Australien og New Zealand i 3,5 mdr. til februar. Vi voksne var der for ca 10 år siden og husker Whitsunday Islands som meget smukt. Dog er den bådtur vi var på dengang ikke specielt børneminded, så derfor vil jeg høre, om der er andre, der har erfaringer i kan dele omkring hvordan det vil være bedst at opleve whitsundays, nu hvor vi har børnene med? Hvad skal vi se og skal vi selje eller????
Er der ellers nogen der har gode input til en ferie i Australien med børn, så øs endelig ud af dem:-)
Vh Tina
Du skal være medlem for at besvare - Klik her og bliv gratis medlem

Whitsunday islands 3 år 2 uger siden #1066

Wauw Tina, hvor er I heldige :)

For 10 år siden tog vi et år ud af kalenderen med vores store datter (dengang 6 år), rejste "jorden rundt" inkl. 3 mdr. i Australien - det var fantastisk og jeg er lige klar til at gøre det igen, - nu med vores 2 yngste på hhv. 9 og 10 år. :cheer:

Desværre var vi ikke på Whitsunday islands men jeg er sikker på I sagtens kan tage dertil uden problemer :) Børn kan klare meget mere end man tror, og ofte er vores oplevelser/rejser off the beaten track, hvilket for det meste ikke er specielt børneminded, men for dem, meget mere spændende :).

Hvilken rute har I tænkt jer at tage og hvordan skal i komme rundt? Vi var helt pjattede med hele østkysten op til Port Douglas (vi ville gerne havde været længere oppe, men da vi ikke havde 4-hjulstrækker, var det udelukket :S ). Vi kørte på tværs til Tennent Creek og videre op til Darwin.

Spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med :)

Faldt lige over denne side

MVH Charlotte

Whitsunday islands 3 år 2 uger siden #1067

• Buksted
  • Buksted's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Modtagne Tak: 10
Enig med Charlotte - der findes vel stort set ikke noget i dag som børn ikke kan være med til - den sikre charter er kedelig og det synes ungerne også :)
Australien er et fantastisk land at rejse i med børn, og jeg tror aldrig jeg har oplevet noget, som jeg ville sige ikke var noget for børn - så go for it :)

/Buksted
PS Nationalparkerne i nord er super spændende!

Whitsunday islands 2 år 10 måneder siden #1107

• tibani66
  • tibani66's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen og undskyld det Meget) sene svar. Er meget glad for responsen, men har haft problemer med at logge ind, dette er nu løst:-)

Vi har ikke lagt ret mange faste planer, men ved at vi skal ankomme og afrejse fra Sysney. Vi har 11 dage i Sydney før vi lige tager en lille afhopper til New Zealan og returnerer til Brisbane derefter. Så påtænker vi bare at turen skal gå opefter, men intet er fastlagt. Kender du noget til Kakadu NP ? Vi overvejer at tage nogle dage med guide der, og evt ende inde på midten for at opleve Ayers Rock. Min kæreste siger dog at det jo bare er en sten, men jeg tænker det må være en meget speciel oplevelse...

Whitsunday islands 2 år 10 måneder siden #1109

Hej igen,

Hvis I skal køre rundt vil jeg helt sikkert anbefale at I tager forbi Mataranka Falls og Katherine Gorge, som I ikke behøver guide til - helt fantastisk. Og ja, Kakadu NP, det er jo en overvejelse man skal gøre sig, om det er nødvendigt med guide.

Har man masser af tid eller penge nok (til at flyve) ja så er det en oplevelse at se Ayers Rock - men jeg mener det er en MEGET lang vej at tage "for en sten" :) Der er så meget andet og andre veje man kan tage, hvor man oplever noget undervejs - det gør du ikke til Alice Springs - medmindre du er vild med ørken :)

Men Ayers Rock ER noget specielt, men det er der også meget andet der er, og man kan ikke nå det hele.

Med de steder du nævner, så kommer I til at rejse MEGET og 3 mdr. rækker desværre ikke langt, medmindre I altså skal flyve rundt :)

Spørg endelig løs hvis der er andre spg.

Charlotte
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden af Charlotte B. Gade.
Følgende bruger(e) har sagt tak: tibani66

Whitsunday islands 2 år 4 uger siden #1347

• Svend
  • Svend's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej
Vi var der for 12 år siden vi havde 3 børn med 1år 7år 9år vi tog ud fra Airlie Beach vi blev anbefalet det af en gammel mand vi mødte på Magnetic Island vi havde en fantastisk dagtur inkl dykning og snorkling ude ved G B Reef vi tager afsted igen til December vi har kun den mindste med denne gang 3 uger Sydney-Townsville-Magnetic Island-Airlie Beach og så hjem håber i får en fantastisk tur super fedt land at rejse i
Mvh Svend
DKK
r vi erder 3 uger Sydney-Townsville-Magnetic Island-Airlie Beach håber i får en fantastisk tur dejligt land at rejse i