Log på Registrer

Medlemsside

Brugernavn *
Kodeord *
Husk mig
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Nemt til Wien

Nemt til Wien 3 uger 9 timer siden #1660

• SteenKL
  • SteenKL's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Har før haft en dejlig tur til Wien, og vil gerne tilbage. Vi bor i Aarhus, og sidst fløj vi fra Hamburg. Vi vil helst ungå København, da det koster kassen at parkere der, og så kommer bro eller færge oveni. Er Hamburg, med overkommelig parkering, eneste alternativ, eller kender nogen en alternativ løsning? Bratislava ligger ret tæt på, og kan alternativt bruges. Der flyver Ryan til - de kalder det Wien, selv om jeg synes, det lyder noget søgt. Men så skal man skifte, og vente, i Stanstead/London, og der går en hel dag med rejsen.
Du skal være medlem for at besvare - Klik her og bliv gratis medlem

Nemt til Wien 2 uger 2 dage siden #1661

• BoergeOf61
  • BoergeOf61's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Modtagne Tak: 8
Jeg har aldrig været i Wien, og kan umiddelbart kun komme i tanker om en kompliceret løsning, som er tog.

Iflg. Deutsche Bahn kan det gøres på knap 16 timer med 4 skift i henholdsvis Fredericia, Flensburg, Hamburg og Nürnberg med de nuværende køreplaner på hverdage.

Den anden vej kan i princippet gøres på lidt over 14 timer med 3 skift i henholdsvis Würzburg, Hamburg og Flensburg.

Det giver også næsten en hel dag med rejsen, men påstås at være godt for klimaet. :P

Edit: Jeg har ingen relationer til Deutsche Bahn el. andre udbydere.
Der er ca. 30 min. ophold i Fredericia, som på udrejsen kan bruges til køb af mad og drikkevarer i 7-Eleven. Bagage skal bæres ned og op ad trapper i Fredericia og Hamburg.
I Flensburg skal skiftes mellem spor 1 og spor 2 på samme perron med mindre der regnes med et ophold. Togene mellem Jylland og Flensburg er på spor 2, og regionaltogene Flensburg - Hamburg er på spor 1 på samme perron. Kiosken i forhallen tager ikke imod betalingskort, men der er en hæveautomat i forhallen.
Hamburg hovedbanegård er stor, og på gangen i toppen af rulletrapperne er opdelt, så gående til venstre skal vælge siden tættest på butikkerne, mens gående til højre skal vælge siden tættest på nedgang til sporene, så vidt jeg husker. Hvis der er tid nok (mindst en halv time) kan mad købes på den anden side af vandrehallen modsat rulletrappen.
Resten af strækningen til og fra Wien kender jeg ikke, men ved, der er bistro eller restaurant i togene syd for Hamburg.
Sidste redigering: 2 uger 2 dage siden af BoergeOf61.
Du skal være medlem for at besvare - Klik her og bliv gratis medlem