Log på Registrer

Medlemsside

Brugernavn *
Kodeord *
Husk mig
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Rejse til Bali

Rejse til Bali 4 måneder 3 uger siden #1607

• SofieØ
  • SofieØ's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej :)

Jeg tager i juni måned, til Bali i en måned. Jeg har aldrig været på Bali før, og derfor har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med.
- Jeg har snakket med en dame, fra et rejseselskab, som siger at alle udflugter bliver udsolgt, i juni måned. Kan det passe? Har I nogle gode sider, man kan bestille udflugter på, eller kan man gøre det dernede? Jeg rejser alene, så jeg er ikke bundet til et rejseprogram, og derfor synes jeg at det er bedre at bestille de små ture, når man kommer derned.
- Jeg skal rundt til nogle forskellige byer, blandt andet Ubud, Kuta, Sanur. Jeg skal også til Gili øerne. Er der noget man bare skal se, når man er i nærheden af disse byer?

Hvis I har andre gode råd, eller idéer modtager jeg dem med gerne :cheer:
Du skal være medlem for at besvare - Klik her og bliv gratis medlem

Rejse til Bali 4 måneder 3 uger siden #1608

• hja
  • hja's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Jeg skal ligeledes til Bali - men i juli måned (14 dage) Vi starter i Sanur og vil rigtig gerne besøge Gili Trawangan. Mit spørgsmål, hvor sejler man fra på Bali og til Gili Trawangan.

Rejse til Bali 4 måneder 1 uge siden #1611

• Anne Marie
  • Anne Marie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Modtagne Tak: 33
Hej Sofie og hja

Vi var i Indonesien i sommerferien 2014 og I kan godt begynde at glæde jer! Indonesien er et fantastisk land med helt utrolig mange muligheder.
Vi rejste på egen hånd og havde kun bestilt "de store ting" hjemmefra: Tur til Komodoøerne, tur til orangutangerne på Borneo og overnatning på et bestemt hotel de første nætter, da vi ankom. Alt andet planlagde vi undervejs uden problemer. Vi tog som sådan ikke nogle ture, men bookede bare en taxachauffør til at køre os derhen, hvor vi ønskede det.
Jeg er helt sikker på, at der er masser af ture, som stadig kan bestilles. Det kan sagtens være at lige netop det rejseselskab, som du har talt med, får udsolgt i juni -men det kunne jo også være et lille salgstrick... jeg ville ikke være nervøs for at tage af sted uden at have booket noget som helst!
Angående turen til Gili øerne, så kan man booke en tur dertil fra hver en by på Bali. Du vil blive kørt med en bus til havnen og sejlet til den Gili-ø, som du gerne vil bo på. Det er slet ikke noget problem.

Er I interesseret i at læse om vores oplevelser i Indonesien, så er I meget velkomne til at kigge forbi vores blog Two Danes On Tour:
twodanesontour.com/?cat_id=880&cat_id=892&cat_id=882

Ud over indlæggene om Gili og Ubud, så kunne det om Nusa Lembongan også have interesse for jer.

Glade rejsehilsner
Anne Marie
FB: Two Danes On Tour
Instagram @twodanesontour
Sidste redigering: 4 måneder 1 uge siden af Anne Marie. Begrundelse: Præcisering af oplysninger

Rejse til Bali 4 måneder 1 uge siden #1613

Hej,

Jeg var på Bali, Gili og Nusa Lembongan i februar 2016.

Det er super nemt at komme rundt. Alle steder har de små salgsbikse hvor man kan købe billetter til div. ture samt bådbilletter til bådturene til øerne. Fordelen ved at købe i disse bikse er, at en pick-up fra det hotel du bor på som regel er inkl. Dette har jeg/vi også beskrevet i denne tråd.

Vi har også talt om vores tur til Bali i denne tråd

Jeg tror ikke på at noget bliver udsolgt på Bail - men tror på at damen du har talt med, gerne vil sælge til dig LOL

Venligst Charlotte

Rejse til Bali 2 måneder 3 uger siden #1618

• Kirkelund
  • Kirkelund's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej med jer :-)
Vi er et par på 31 og 33 år, som rejser til Bali fra d. 22 august til 8 sep. Vi har været inde og læse lidt om de forskellige steder, men er lidt i tvivl om, hvordan vi skal gribe det an. Vi ankommer sent d.23 og tænker derfor lige at tage 2 overnatninger i sanur, både for lige at lande, men også får lige at nyde et par dage hvor vi bare kan slappe lidt af og slikke sol. Derefter tænker vi at tage til ubud og være lidt kulturelle i 4 dage ca. Derudover vil vi gerne besøge gili air og Nusa lembonga. Men nu har vi været inde og læse lidt om Komondo og lombok også og syntes egentlig også at det lyder meget interessant, men vi ved ikke rigtigt hvordan vi bedst kan få det til at passe. Kan man komme fra gili til Komodo, hvis ja, hvor lang tid vil det så tage og hvor mange dage vil i anbefale man sætter af til sådan en tur? Vi har også været ude i om vi skulle droppe gili, da vi jo også tager til Nusa lumbonga og tænker at de måske minder meget om hinanden ift. til bounty og snorkling? Jeg er lidt nervøs for om gili bliver for turistet. Hmm ja det er lige de tanker vi har gjort os. Hvis i har nogen hotel anbefalinger, så må i også meget gerne komme med dem:-) Kender i evt. til nogen bungalows som ligger lige ud til vandet?
Håber i kan hjælpe :-)

Rejse til Bali 1 måned 3 uger siden #1621

Hej Kirkelund,

Vi var på både Bali, Nusa Lembongan, Gili øerne. Komodo talte vi om, men hørte for mange historier om turen derover og at man ikke kunne være helt sikker på at se veranerne, så vi droppede den tur - andre har sikkert gode historier derfra :)

Til gengæld var vi helt vilde med Gili øerne og Nusa Lembongan, så jeg vil helt sikkert anbefale disse steder. Nu var vi på Gili i februar mdr. og der var det bestemt ikke for turistet, men tror godt at Air og især Trawangan kan være det på denne årstid - men ikke Meno.

Du kan på ingen både sammenligne Nusa Lembongan og Gili, de er MEGET forskellige - Lembongan er en stor ø fyldt med bjerge, Gili er små paradis øer uden motoriserede køretøjer.

Jeg har skrevet et detaljeret indlæg om Gili Air og Meno du kan læse HER
og om vores Bali tur HER
I de indlæg skriver jeg også om resorts vi boede på.

Rigtig god rejse - den blir fantastisk :cheer:
VH Charlotte
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden af Charlotte B. Gade.